pomáháme dětem na jejich cestě životem

DSC0975-2-1080x1618.jpg

Přemysl Kopecký, ředitel a učitel pro 2. stupeň

Snažím se dělat, co mne baví, a mám radost, když se to daří i lidem kolem mne. 

Škola je pro mne místem setkávání, objevování, hry a překonávání překážek.

Naplnění z práce s dětmi jsem v sobě objevil jako táta čtyř dětí a průvodce v lesním klubu. Vystudoval jsem Kybernetiku a měření na ČVUT FEL a pedagogické vzdělání jsem získal v programu Učitel naživo. Mám zkušenosti s inženýrskou prací v automobilovém průmyslu. Rád děti učím souvislostem a důvěře ve vlastní schopnosti. Jsem rád v pohybu a v kruhu dobrých přátel.

DSC0969-1-1080x1618.jpg

Blanka Kaválková, učitelka pro 1. stupeň, speciální pedagog a výchovný poradce

Pracuji s dětmi různého věku již 25 let. Jsem vystudovaná zdravotní sestra, speciální pedagog. Zkušenosti mám jako zdravotní sestra, chůva, vedoucí táborových oddílů, asistentka učitele i osobní asistentka, učitelka v základních, mateřských i speciálních školách, poradenský pracovník, vedoucí pracovník. Lektoruji kurzy pro dospělé, které se věnují především vztahům dětí a dospělých. Jsem maminkou 3 dětí. Ráda jsem s dětmi venku, preferuji jejich svobodný rozvoj, věřím ve zdravý vnitřní program dětí a ráda ho poznávám a podporuji. Aktivně se od roku 2000 snažím o změny ve školství. Ráda se ve svém oboru vzdělávám a rostu spolu s dětmi. Celoživotně bojuji se svým úzkostným založením a proto miluji bezpečí, důvěru, partnerské vztahy, legraci a nadhled. Relaxuji pobytem v přírodě, tvořením a spolubytím ve své rodině a s přáteli.

DSC_3451.jpg

Milada Staňková, učitelka českého a francouzského jazyka

v ZŠ Do života učím český jazyk a literaturu a francouzský jazyk. Oboje jsem vystudovala na Pedagogické fakultě UK Praha. Francouzštinu jsem začala učit už při studiích a mám zkušenosti s výukou dětí i dospělých, skupinově i jednotlivě na všech úrovních. Složila jsem státní zkoušku z překladatelství a baví mě dívat se na jazyk jako na proces, jako na nástroj komunikace, ale vnímám ho i jako nositele hlubších společenských hodnot. Baví mě literatura a umění, ráda sportuji, cestuji a trávím čas s dětmi. Od práce se studenty na gymnáziích jsem se propracovala až na základní školu inovativního zaměření a začala se dívat na proces učení jinýma očima. Pochopila jsem, že právě krok stranou a pozorování mi hodně pomůže posouvat děti i sebe dál. Jsem celoživotní student a ráda se vzdělávám a objevuji.

HankaBahníkova.jpg

Hanka Bahníková, učitelka matematiky a společenských věd

Ve školství se pohybuji více než dvacet let v rolích učitelky na ZŠ, SŠ, lektorky a organizátorky volnočasových aktivit, táborů, zahraničních stáží a pobytů. V ZŠ Do života učím matematiku, historické a zeměpisné projekty. Baví mě učení venku a propojování předmětů s uměním, divadlem a prožitkem. Ráda cestuji, hlavně do hor a na sever, tvořím, kreslím a maluji. Dokončuji studium na ZČU, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

Kristýna Petrášková, učitelka anglického jazyka

Učím angličtinu. Celý dospělý život. Malé, velké, skupiny i jednotlivce. Jazyk vnímám jako přirozenou součást člověka a jeho kultury. Student si ho musí “prožít”. Biflování z cizího jazyka dělá vědu. Ale angličtina je prostě jen příběh vyprávěný v jiném rytmu, než jak ho známe z Česka.

Petra Honcová, učitelka českého jazyka

Na naší základní škole učím český jazyk a literaturu – velmi obsáhlý a různorodý předmět, který otevírá možnosti výuky do několika směrů. Mým hlavním cílem je, aby děti dokázaly svůj mateřský jazyk naplno využít v každodenním životě – aby dokázaly porozumět tomu, co čtou i tomu, co slyší, a aby dokázaly formulovat své myšlenky srozumitelně a jasně, a to jak v mluvené tak v psané formě. Český jazyk nám mimo to nabízí i osvojení si analytických schopností, kdy předmětem analýzy je právě naše mateřská řeč, tomu se s dětmi také věnujeme. Během hodiny je pro mě velmi důležité vzájemné porozumění a bezpečné prostředí, ve kterém se děti nebojí udělat chybu a podělit se s ostatními o svůj názor. Učíme se spolupráci, vzájemnému respektu a porozumění. Když říkám, že se učíme, myslím tím i sebe, učím se spolu s dětmi a moc mě to baví.
Jsem absolventkou Fakulty humanitních studií UK, v minulosti jsem vedla výukové bloky pro děti a podílela se na vedení skautského oddílu benjamínků. V současné době ještě pracuji jako lektorka předškolních dětí v lesním klubu. Své pedagogické dovednosti si dále osvojuji v rámci programu Učitel naživo.

Adéla Bartoňová, asistentka učitele, vychovatelka v družině

V naší škole pracuji jako asistentka pedagoga v první skupině. Jsem člověk, co bere děti jako velké učitele, pozoruji jejich svět a ráda s nimi jen tak v přítomnosti jsem. Při mateřské dovolené jsem začala pracovat v rodinném centru. Vedla jsem kroužky tvoření a věnovala jsem se  poradenství pro maminky s dětmi. Udělala jsem si kurz efektivního rodičovství. Dále jsem spolupracovala s organizací Šafrán dětem, kde jsem se seznámila s play terapii, bazální terapií a dalšími technikami, jak pracovat s dětmi. Také jsem v letním čase vedla tábory se zaměřením na hipoterapii pro děti s postižením i děti zdravé. Mám dvě dcery. Po mateřské má cesta vedla do sociální sféry, kde jsem pracovala v klubu pro děti od 6 -12 let, které jsou ohroženy sociálními podmínkami. Udělala jsem si kurz sociálního pracovníka. Mám moc ráda přírodu, tvoření všeho druhu a sport. Knihy jsou mou velkou vášní.

IMG_7473.jpg

Veronika Cieslarová Kubjátová, asistentka učitele

Půlku svého života se věnuji zdravému pohybu (pilates a jóga). Tak jak rostl můj syn, přesouvalo se mé zaměření na pohyb od miminek až po předškoláky a teď se okruhem zvaným filozofická fakulta vysoké školy a rodičovská dovolená vracím ke svému původnímu plánu - školství (Před VŠ jsem vystudovala pedagogické lyceum se zaměřením na pedagogiku volného času). Ale jako máma už školu vidím jinak...blíž k přírodě, víc v pohybu, s respektem k odlišnosti každého dítěte, ale pořád (snad) se stejnou hravostí a energií. Tu dobíjím výletováním, dobrým espressem a čokoládou, obojí ve velkém množství.
Kromě lekcí pilates pro dospělé a mému programu MINI YOGY mám ještě "klíče" od sociálních sítí EDUinu - informačního centra o vzdělávání.

Per Černík, asistent učitele, vychovatel v družině

Prošel jsem si základním kolečkem života učiliště, střední škola, ještě rok na anglické škole a pak už jsem to na studium neviděl. 
Tak přišla na řadu práce. Vyzkoušel jsem toho docela dost. Údržbář, bagrista, svářeč, servis čerpacích stanic, krmič býků, traktorista. Tahle pestrost mi pomohla uvidět krásu v práci a lidech co ji tvoří.
Začal jsem pracovat na statku a objevila se možnost být při tom s dětmi, více se učit, ukázat jim něco z toho co znám, to mi dává smysl.
Fascinují mě prvky jako dřevo, kovy, zem, voda a budu moc rád když se společně něco naučíme a někam posuneme. V týmu pracuji jako asistent a družinář.

DSC_6516-1.jpg

Lenka Petrlíková Mašková, hospodářka školy

Ráda pracuji s čísly, s dětmi a inspirativními dospělými. Hledám synergii pro různé činnosti a organizace a ráda vše propojuji do smysluplných dílčích činností i větších celků. Baví mě háčkování a vyšívání, jsem vášnivou čtenářkou a miluji hudbu a spontánní tanec. Ráda cestuji a poznávám nová místa a lidi. Jsem maminkou 2 dcer, o školství a vzdělávání se zajímám od roku 2008. Celý svůj dospělý život se pohybuji v oblasti ochrany životního prostředí.

WhatsApp Image 2022-02-06 at 22.08.25.jpeg

Irena Bauerová, vychovatelka v družině

Mám vzdělání  v oboru vychovatelka, asistentka pedagoga i chůva. Ráda dělám smysluplné, praktické, tvořivé činnosti v přátelském prostředí. 
Věnuji se volnočasovým aktivitám s dětmi, vedu kroužek šití a tvoření a těší mě předávat radost a zájem o umění našich babiček. Mám ráda pobyt v přírodě, cestování a malování.

IMG-20201110-WA0001.jpg

Zdeňka Malá, předsedkyně školské rady

IMG-20201111-WA0002.jpg

Petr Malý, školník