• pomáháme dětem na jejich cestě do života

      • Přemysl Kopecký, ředitel a učitel pro 2. stupeň
      • Přemysl Kopecký, ředitel a učitel pro 2. stupeňpremysl.kopecky@zsdozivota.czSnažím se dělat, co mne baví, a mám radost, když se to daří i lidem kolem mne.  Škola je pro mne místem setkávání, objevování, hry a překonávání překážek. Naplnění z práce s dětmi jsem v sobě objevil jako táta čtyř dětí a průvodce v lesním klubu. Vystudoval jsem Kybernetiku a měření na ČVUT FEL a pedagogické vzdělání jsem získal v programu Učitel naživo. Mám zkušenosti s inženýrskou prací v automobilovém průmyslu. Rád děti učím souvislostem a důvěře ve vlastní schopnosti. Jsem rád v pohybu a v kruhu dobrých přátel.
      • Blanka Kaválková, učitelka pro 1. stupeň, speciální pedagog a výchovný poradce
      • Blanka Kaválková, učitelka pro 1. stupeň, speciální pedagog a výchovný poradceblanka.kavalkova@zsdozivota.czPracuji s dětmi různého věku již 25 let. Jsem vystudovaná zdravotní sestra, speciální pedagog. Zkušenosti mám jako zdravotní sestra, chůva, vedoucí táborových oddílů, asistentka učitele i osobní asistentka, učitelka v základních, mateřských i speciálních školách, poradenský pracovník, vedoucí pracovník. Lektoruji kurzy pro dospělé, které se věnují především vztahům dětí a dospělých. Jsem maminkou 3 dětí. Ráda jsem s dětmi venku, preferuji jejich svobodný rozvoj, věřím ve zdravý vnitřní program dětí a ráda ho poznávám a podporuji. Aktivně se od roku 2000 snažím o změny ve školství. Ráda se ve svém oboru vzdělávám a rostu spolu s dětmi. Celoživotně bojuji se svým úzkostným založením a proto miluji bezpečí, důvěru, partnerské vztahy, legraci a nadhled. Relaxuji pobytem v přírodě, tvořením a spolubytím ve své rodině a s přáteli.
      • Milada Staňková, učitelka českého a francouzského jazyka
      • Milada Staňková, učitelka českého a francouzského jazykamilada.stankova@zsdozivota.czV ZŠ Do života učím český jazyk a literaturu a francouzský jazyk. Oboje jsem vystudovala na Pedagogické fakultě UK Praha. Francouzštinu jsem začala učit už při studiích a mám zkušenosti s výukou dětí i dospělých, skupinově i jednotlivě na všech úrovních. Složila jsem státní zkoušku z překladatelství a baví mě dívat se na jazyk jako na proces, jako na nástroj komunikace, ale vnímám ho i jako nositele hlubších společenských hodnot. Baví mě literatura a umění, ráda sportuji, cestuji a trávím čas s dětmi. Od práce se studenty na gymnáziích jsem se propracovala až na základní školu inovativního zaměření a začala se dívat na proces učení jinýma očima. Pochopila jsem, že právě krok stranou a pozorování mi hodně pomůže posouvat děti i sebe dál. Jsem celoživotní student a ráda se vzdělávám a objevuji.
      • Hanka Bahníková, učitelka matematiky a společenských věd
      • Hanka Bahníková, učitelka matematiky a společenských vědhana.bahnikova@zsdozivota.czVe školství se pohybuji více než dvacet let v rolích učitelky na ZŠ, SŠ, lektorky a organizátorky volnočasových aktivit, táborů, zahraničních stáží a pobytů. V ZŠ Do života učím matematiku, historické a zeměpisné projekty. Baví mě učení venku a propojování předmětů s uměním, divadlem a prožitkem. Ráda cestuji, hlavně do hor a na sever, tvořím, kreslím a maluji. Dokončila jsem studium na ZČU, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
      • Petra Honcová, učitelka českého jazyka
      • Petra Honcová, učitelka českého jazykapetra.honcova@zsdozivota.czV naší základní škole učím český jazyk a literaturu – velmi obsáhlý a různorodý předmět, který otevírá možnosti výuky do několika směrů. Mým hlavním cílem je, aby děti dokázaly svůj mateřský jazyk naplno využít v každodenním životě – aby dokázaly porozumět tomu, co čtou i tomu, co slyší, a aby dokázaly formulovat své myšlenky srozumitelně a jasně, a to jak v mluvené tak v psané formě. Český jazyk nám mimo to nabízí i osvojení si analytických schopností, kdy předmětem analýzy je právě naše mateřská řeč, tomu se s dětmi také věnujeme. Během hodiny je pro mě velmi důležité vzájemné porozumění a bezpečné prostředí, ve kterém se děti nebojí udělat chybu a podělit se s ostatními o svůj názor. Učíme se spolupráci, vzájemnému respektu a porozumění. Když říkám, že se učíme, myslím tím i sebe, učím se spolu s dětmi a moc mě to baví. Jsem absolventkou Fakulty humanitních studií UK, v minulosti jsem vedla výukové bloky pro děti a podílela se na vedení skautského oddílu benjamínků. V současné době ještě pracuji jako lektorka předškolních dětí v lesním klubu. Své pedagogické dovednosti si dále osvojuji v rámci programu Učitel naživo.
      • Vladislava Machová, učitelka pro 1. stupeň
      • Vladislava Machová, učitelka pro 1. stupeňvladislava.machova@zsdozivota.czPracuji s dětmi nejmladšího školního věku již od 15 let. Jezdila jsem jako instruktor a poté jako vedoucí na letní i zimní tábory a moc ráda jsem měla práci s malými dětmi. Při výběru povolání jsem měla jasnou volbu. Absolvovala jsem Pedagogickou fakultu UK v Praze obor Učitelství 1. stupně se specializací na TV. Učím od roku 1992 a za tu dlouhou učitelskou praxi si velmi silně uvědomuji, že pro děti je vstup do školy jejich velikým životním mezníkem. Získávají roli školáka, zařazují se do vrstevnické skupiny, učí se novým věcem i pravidlům. A právě v tomto období je role učitele nejtěžší. Je zde zapotřebí využít svého pedagogického taktu, empatie, vstřícnosti, otevřenosti a dobré vůle. Jen psychologicky správné rozhodování a pedagogický optimismus vede k dobrému vedení žáků a přispívá k optimálnímu rozvoji jejich schopností a dovedností. Též velikým úkolem učitele a průvodce při formování nového kolektivu je pracovat na dobrém klima skupiny. Kvalita klimatu ve třídě velmi výrazně ovlivňuje průběh a efektivitu celého vzdělávacího procesu. Moc mě právě tento celý proces baví. Ráda pozoruji děti při hře a při různých aktivitách. Naslouchám jejich příběhům a zážitkům. Krásné je na tomto povolání i to, že každým dnem člověk vidí jejich pokroky v učení se psát, číst, počítat a objevovat svět kolem nás. Sama mám ráda pohodu, prima lidi, přírodu. Velmi ráda sportuji, cestuji, poznávám nová místa a lidi. Relaxuji ráda v sauně a vířivce, při čtení či poslechu dobré muziky a v neposlední řadě si ráda něco vlastnoručně vyrobím.
      • Hana Čejková, učitelka anglického jazyka
      • Hana Čejková, učitelka anglického jazykahana.cejkova@zsdozivota.czVystudovala jsem Pedagogickou fakultu Technické univerzity v Liberci, obor Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy. Ještě před absolvováním jsem začala učit angličtinu pro jazykovou školu v Praze, kde jsem učila dospělé ve firemních kurzech, poté jsem učila i češtinu pro cizince. Po narození dětí a přestěhování do Českého Brodu jsem pokračovala v soukromé výuce angličtiny a postupně se k dospělým přidaly i děti. Učila jsem jednotlivce a malé skupiny ve věkovém rozpětí 6 až 56 let a zjistila, že bez ohledu na věk musí hodiny přinášet radost a mezi mnou a studenty musí být důvěra. Před dvěma lety jsem se rozhodla pro změnu, opustila soukromou výuku a začala učit v základní škole v Českém Brodě. Z rodinných důvodů jsem po 2 letech odešla a našla ZŠ Do života, která více odpovídá mým představám o vzdělávání než klasická škola. Baví mě osobní rozvoj, dívat se na věci jiným pohledem, objevovat nové souvislosti. Mými největšími inspirátory jsou moje děti a můj manžel.
      • Adéla Bartoňová, asistentka učitele, vychovatelka v družiněadela.bartonova@zsdozivota.czV naší škole pracuji jako asistentka pedagoga v první skupině. Jsem člověk, co bere děti jako velké učitele, pozoruji jejich svět a ráda s nimi jen tak v přítomnosti jsem. Při mateřské dovolené jsem začala pracovat v rodinném centru. Vedla jsem kroužky tvoření a věnovala jsem se  poradenství pro maminky s dětmi. Udělala jsem si kurz efektivního rodičovství. Dále jsem spolupracovala s organizací Šafrán dětem, kde jsem se seznámila s play terapii, bazální terapií a dalšími technikami, jak pracovat s dětmi. Také jsem v letním čase vedla tábory se zaměřením na hipoterapii pro děti s postižením i děti zdravé. Mám dvě dcery. Po mateřské má cesta vedla do sociální sféry, kde jsem pracovala v klubu pro děti od 6 -12 let, které jsou ohroženy sociálními podmínkami. Udělala jsem si kurz sociálního pracovníka. Mám moc ráda přírodu, tvoření všeho druhu a sport. Knihy jsou mou velkou vášní.
      • Per Černík, asistent učitele, vychovatel v družině
      • Per Černík, asistent učitele, vychovatel v družiněpetr.cernik@zsdozivota.czProšel jsem si základním kolečkem života učiliště, střední škola, ještě rok na anglické škole a pak už jsem to na studium neviděl.  Tak přišla na řadu práce. Vyzkoušel jsem toho docela dost. Údržbář, bagrista, svářeč, servis čerpacích stanic, krmič býků, traktorista. Tahle pestrost mi pomohla uvidět krásu v práci a lidech co ji tvoří. Začal jsem pracovat na statku a objevila se možnost být při tom s dětmi, více se učit, ukázat jim něco z toho co znám, to mi dává smysl. Fascinují mě prvky jako dřevo, kovy, zem, voda a budu moc rád když se společně něco naučíme a někam posuneme. V týmu pracuji jako asistent a družinář.
      • Lenka Petrlíková Mašková, hospodářka školy
      • Lenka Petrlíková Mašková, hospodářka školylenka.petrlikova@zsdozivota.czRáda pracuji s čísly, s dětmi a inspirativními dospělými. Hledám synergii pro různé činnosti a organizace a ráda vše propojuji do smysluplných dílčích činností i větších celků. Baví mě háčkování a vyšívání, jsem vášnivou čtenářkou a miluji hudbu a spontánní tanec. Ráda cestuji a poznávám nová místa a lidi. Jsem maminkou 2 dcer, o školství a vzdělávání se zajímám od roku 2008. Celý svůj dospělý život se pohybuji v oblasti ochrany životního prostředí.
      • Irena Bauerová, asistentka učitele, vychovatelka v družině
      • Irena Bauerová, asistentka učitele, vychovatelka v družiněirena.bauerova@zsdozivota.czMám vzdělání  v oboru vychovatelka, asistentka pedagoga i chůva. Ráda dělám smysluplné, praktické, tvořivé činnosti v přátelském prostředí.  Věnuji se volnočasovým aktivitám s dětmi, vedu kroužek šití a tvoření a těší mě předávat radost a zájem o umění našich babiček. Mám ráda pobyt v přírodě, cestování a malování.
      • Nataliia Lukianova, vychovatelka v družině, asistentka učitele
      • Nataliia Lukianova, vychovatelka v družině, asistentka učitelenataliia.lukianova@zsdozivota.czI když nemám pedagogické vzdělání děti mám strašně ráda. V jakémkoli věku dětí jsou zajímavé tím, že dělají ten svět lépe. Tím, jak se dívají na problémy a jakým způsobem je řeší. Mám zkušenosti jako chůva pro úplně maličkaté děťátko, a taky jako vedoucí táborových oddělení pro teenagery. Ve školství jsem přes 2 roky a baví mě to. Když jsem byla na kurzu po zvýšení kvalifikace v Číně, tak každý student podle svého charakteru dostával od profesora jméno. Já jsem dostala jméno 艾明 ( Aj Míň) , což znamená " Zlaté srdce s láskou k lidém". Opravdu mám ráda lidi a komunikace s nimi. Proto moje krédo:" Láska nikdy neselhava".
      • Šárka Petrlíková, asistentka učitele, vychovatelka v družině
      • Šárka Petrlíková, asistentka učitele, vychovatelka v družiněsarka.petrlikova@zsdozivota.cz
      • Romana Černíková, administrativní podpora
      • Romana Černíková, administrativní podporaromana.cernikova@zsdozivota.czJsem původně vystudovaná odpadová hospodářka a v oboru jsem se po studiích i nějakou dobu pohybovala. Nicméně s příchodem dětí do našeho života jsem se začala více zajímat o výchovu a o školství. Tato zvědavost mě dovedla až do ZŠ Do života, kde působím jako hospodářka na částečný úvazek. I když se jedná především o administrativní práci, jsem ráda, že jsem zase o kousek blíže dětem. Jsem velká milovnice knih, hudby, tance a dobré kávy.
      • Veronika Cieslarová Kubjátová, asistentka učitele
      • Veronika Cieslarová Kubjátová, asistentka učiteleveronika.cieslarova@zsdozivota.czPůlku svého života se věnuji zdravému pohybu (pilates a jóga). Tak jak rostl můj syn, přesouvalo se mé zaměření na pohyb od miminek až po předškoláky a teď se okruhem zvaným filozofická fakulta vysoké školy a rodičovská dovolená vracím ke svému původnímu plánu - školství (Před VŠ jsem vystudovala pedagogické lyceum se zaměřením na pedagogiku volného času). Ale jako máma už školu vidím jinak...blíž k přírodě, víc v pohybu, s respektem k odlišnosti každého dítěte, ale pořád (snad) se stejnou hravostí a energií. Tu dobíjím výletováním, dobrým espressem a čokoládou, obojí ve velkém množství. Kromě lekcí pilates pro dospělé a mému programu MINI YOGY mám ještě "klíče" od sociálních sítí EDUinu - informačního centra o vzdělávání.